نمایشگاه یکصدمین سال تاسیس سازمان ثبت در استان یزد شروع بکار کرد

یزدفردا "محمد شیبانی خبرنگاریزدفردا :مراسم افتتاح نمایشگاه یادمان یکصدمین سال تاسیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور با حضور فلاح زاده استاندار یزد ، بکائیان معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد واملاک کشور دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران کشور ، حیدری مدیرکل دادگستری یزد و حکیمیان مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان یزد 20 فروردین همزمان با ولادت حضرت زینب ( س ) در سالن همایش دادگستری استان یزد برگزار شد .


محمد حسن بکائیان معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم اجرای کامل و دقیق کاداستر در کشور را یکی از سیاستهای اصولی سازمان ثبت ذکر کرد و اظهار داشت : 95 درصد نقشه های کاداستر شهری تهیه شده است و امیدواریم با مساعدت دولت و مجلس محترم تا پایان سال 90 کلیه نقشه های کاداستر شهری تهیه شود که با این اقدام جلوی بسیاری از تداخل ها و تعارض های املاک شهری گرفته می شود که استان یزد در این زمینه پیشرو است و 95% نقشه های کاداستر شهری تهیه و آماده شده است.


معاون امور املاک سازمان ثبت 85% املاک کشور را مربوط به دولت بر شمرد و افزود 90 درصد اسناد مالکیت اراضی دولت تهیه و صادر شده و به دستگاههای متولی این اراضی تحویل شده است .


وی تهیه بانک جامع املاک کشور را یکی دیگر از اولویت های کاری سازمان ثبت برشمرد و اضافه کرد : در این سیستم 80 آیتم اطلاعات مربوط به 25 میلیون ملک در کشور وارد شده است که این اطلاعات به طور مستمر به روز می شود .


معاون امور املاک با اشاره به از بین رفتن سابقه 20 هزار پرونده ثبتی در حادثه زلزله طبس گفت : با اجرای طرح کاداستر در آینده شاهد این گونه مشکلات نخواهیم بود .


فلاح زاده استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به نامگذاری امسال به سال جهاد اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت : برای رسیدن به اهداف عالیه نظام و چشم اندازهای اقتصادی ، حرکت جهاد گونه لازم است همانگونه که در 8 سال دفاع مقدس ملت جهاد کرد.


استاندار یزد بر ایجاد مدیریت یکپارچه در ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد و با مهم قلمداد کردن کارشناسی در ثبت گفت : متاسفانه دانشجویان رشته حقوق با دروس که می خوانند در حیطه عمل نقص دارند که بایستی درس ها و واحدهای ثبتی بیشتری در دانشگاه ها به صورت اجباری ارائه شود .


فلاح زاده با اشاره به پدیده شوم زمین خواری اجرای طرح مسکن مهر را یکی از راههای جلوگیری از زمین خواری عنوان کرد .


در پایان این مراسم از تمبر یاد بود یکصدمین سال تاسیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور که با همت اداره کل پست استان و برای اولین بار در کشور تهیه شده بود رونمایی شد . نمایشگاه یکصدمین سال تاسیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور از 20 فروردین الی 25 فروردین در دبیرستان شاهد جنب پارکینگ دادگستری از ساعت 8 صبح الی 8 شب دایر است در روز افتتاح نمایشگاه یکصدمین سال تاسیس سازمان ثبت آیین عقد زردشت در غرفه جامعه سردفتران ازدواج و طلاق به صورت واقعی برگزار شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا